Pytania i odpowiedzi

  • 1. Nie dam rady spłacić pożyczki w terminie. Co zrobić?

    W przypadku problemów z terminową spłatą pożyczki, należy jak najszybciej skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, w celu znalezienia dogodnego rozwiązania.

  • 2. Istnieje możliwość zmiany terminu spłaty rat?

    Tak, można zmienić terminy spłat. W tym celu należy skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

  • 3. Chciałbym spłacić pożyczkę przed terminem. Czy to możliwe?

    Tak. Klient może w dowolnym momencie okresu spłaty oddać całe zobowiązanie, nie ponosząc przy tym żadnych dodatkowych kosztów. Wymagamy jedynie skontaktowania się z naszym Biurem Obsługi Klienta w celu potwierdzenia dokładnej kwoty, którą Klient musi uregulować.

  • 4. Jak wygląda spłata pożyczki?

    Na wskazany przez Klienta adres korespondencyjny oraz mailowy zostanie wysłany aktualny harmonogram spłaty pożyczki. Raty należy uiszczać co miesiąc, w terminie wyznaczonym w harmonogramie. Kwotę należy przelać na numer rachunku bankowego podany w umowie (numer konta jest ustalany dla każdego Klienta indywidualnie).

  • 5. Czy mogę ubiegać się o kolejną pożyczkę, jeśli nie spłaciłem poprzedniej?

    Tak, Klient może ubiegać się o drugą pożyczkę przed całkowitą spłatą bieżącego zobowiązania. Jedynym warunkiem jest spłata przynajmniej połowy rat aktualnej pożyczki.

  • 6. Ile mogę pożyczyć za pierwszym razem?

    W Ratka.pl nie stosujemy podziału Klientów na nowych i stałych. Każdy Wnioskujący o pożyczkę może ubiegać się o kwotę od 500 do 150000 zł z okresem spłaty od 1 do 120 miesięcy.

  • 7. Otrzymałem negatywną decyzję. Dlaczego?

    Odmowa udzielenia pożyczki może wynikać z:

    • figurowania w rejestrze dłużników prowadzonym przez Biuro Informacji Gospodarczej (InfoMonitor, ERIF lub KRD),
    • zbyt dużego ryzyka niespłacenia pożyczki w terminie stwierdzonego na podstawie informacji zebranych w procesie rozpatrywania wniosku;
    • braku możliwości kontaktu telefonicznego z Klientem w celu dokończenia procedury weryfikacyjnej.
  • 8. Mam kredyt w banku. Czy mogę wnioskować o pożyczkę?

    Tak, jeśli Klient nie ma zaległości w spłacaniu rat i odsetek oraz nie figuruje w rejestrach dłużników BiG (InfoMonitor, ERIF lub KRD) może wnioskować o pożyczkę w Ratka.pl.

  • 9. Czy w ratka.pl mamy opłatę weryfikacyjną?

    W ratka.pl klienci nie muszą wysyłać opłaty weryfikacyjnej w postaci 1 grosza. Oczywiście musimy zweryfikować tożsamość osoby składającej wniosek. Wykorzystujemy do tego celu firmę kurierską. Kurier w dogodnym dla klienta terminie i miejscu dostarczy do podpisu i jednocześnie potwierdzi zgodność danych klienta z danymi z dowodu osobistego. Taka procedura ma za zadanie chronić klientów przed próbami wyłudzeń pożyczek na fałszywe czy skradzione dane osobowe.

  • 10. Kto może ubiegać się o pożyczkę w Ratka.pl?

    Nasza pożyczka jest dostępna dla osób między 20 a 80 r.ż., mieszkających w Polsce, które otrzymują udokumentowany stały dochód w Polsce, a także posiadają aktywny rachunek bankowy oraz nie widnieją w rejestrze dłużników BIG (InfoMonitor, ERIF lub KRD).

  • 11. Czy figurowanie w bazach BIG uniemożliwia wnioskowanie o pożyczkę w Ratka.pl?

    Ratka.pl rozpatruje każdy wniosek indywidualnie. Figurowanie w rejestrze dłużników BIG (InfoMonitor, ERIF lub KRD) przekreśla możliwości otrzymania pożyczki.

  • 12. Jakie dokumenty potrzebuję do uzyskania pożyczki?

    Nie wymagamy żadnych dokumentów, oprócz dowodu osobistego. W trakcie składania wniosku należy mieć przy sobie również telefon komórkowy oraz posiadać dostęp do bankowości internetowej. W niektórych przypadkach, w celu zweryfikowania zdolności kredytowej Klienta, możemy poprosić o zaświadczenie o zatrudnieniu, wyciąg bankowy lub inny dokument potwierdzający stały dochód.

  • 13. Jak wygląda prawidłowa aplikacja o pożyczkę?

    Zgłoszenie przyjmowane jest wyłącznie drogą internetową poprzez wniosek na stronie Ratka.pl. Należy wybrać kwotę oraz okres spłaty i kliknąć w przycisk „Wyślij wniosek”. Następnie należy wypełnić formularz i chwilę poczekać na wydanie pozytywnej decyzji o przyznaniu pożyczki. Po otrzymanej decyzji i zawarciu umowy, przelew pożyczki niezwłocznie trafi na Twoje konto bankowe podane w trakcie rejestracji.

  • 14. W jaki sposób mogę otrzymać pieniądze z pożyczki?

    Pieniądze na konto po pozytywnej weryfikacji Twojej zdolności kredytowej możesz otrzymać na trzy sposoby:

    – Tradycyjny, czyli przelewem na konto. Jest to bezpłatna forma przekazu pieniężnego w postaci przelewu ELIXIR. Środków zaksięgują się na Twoim koncie w zależności od sesji rozrachunkowych banków. Zazwyczaj nie trwa to dłużej niż 24 godziny

    – Jeżeli nie chcesz otrzymać przelewu bankowego – wybierze formę wypłaty w postaci czeku GIRO. Wypłata gotówki następuję wówczas w urzędzie pocztowym w oddziałach całej Polski. Jednorazowy koszt takiej wypłaty wynosi 13 zł i jest przekazywany do Banku Pocztowego. Opłatę pobieramy wraz z pierwszą ratą pożyczki. Pamiętaj, że czek ważny jest 7 dni.

    – Zależy Ci na bardzo szybkim otrzymaniu środków na konto, możesz skorzystać z przelewu ekspresowego Bluecash. Wypłata tych środków nastąpi w ciągu 3 godzin od momentu podpisania umowy. Zapłacisz za to jedynie 3 zł.